Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Moderators: Elite Admin M, Elite Admin S

HBennett
Posts: 2
Joined: Fri Dec 18, 2020 10:55 am

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby HBennett » Tue Jan 12, 2021 7:54 pm

I got a Direto XR in December, and the calibration always fails as others on here have reported.

I have been in contact with support, tried everything. I have used an iPhone, Mac and Windows. I haven’t tried ANT+ as yet - anyone make any recommendations? Has anyone got theirs replaced on warranty over this as well?

velodrome238
Posts: 1
Joined: Thu Jan 14, 2021 7:08 am

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby velodrome238 » Thu Jan 14, 2021 7:11 am

I am getting the same calibration error message that others have reported. This was using the app on an Android phone with bluetooth. I installed the MacOs app on my Macbook pro and ran the calibration with bluetooth. Same error. Then I tried using ANT+. It told me I had to pedal up to a speed of 100.8 kph!!!! Very frustrating!

HBennett
Posts: 2
Joined: Fri Dec 18, 2020 10:55 am

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby HBennett » Wed Jan 20, 2021 1:47 pm

Finally got it to work using ANT+ so might be worth investing in a dongle if you do have this issue.

The ERG mode seemed to be more consistent as well using ANT+ as well.

Jajsparrow
Posts: 2
Joined: Thu Feb 01, 2018 7:16 am

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby Jajsparrow » Sat Mar 13, 2021 12:46 pm

Same trouble here. Calibration fail message every time. It's a new direto XR, and the trainer is up to date according to Upgrado App.

Could be worse, it could be there top of the range model.... :? oh wait.

gleaney
Posts: 6
Joined: Wed Feb 15, 2017 9:06 pm

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby gleaney » Wed Mar 17, 2021 8:16 am

Hi there. Just enquiring to see if anyone got their calibration issues sorted. I’ve got a Direto and I’m having the exact some issues. I do the warm up run the test then it’s says calibration failed. I’ve tried the test on two different iPads and iPhone a Mac book and two different android phones. I’ve also ran the tests with blue tooth and ANT+. The firmware is up to date through the Upgrado app.
Any help is greatly appreciated. Thanks.

gleaney
Posts: 6
Joined: Wed Feb 15, 2017 9:06 pm

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby gleaney » Wed Mar 17, 2021 8:47 am

Incidentally the people at Elite told me to download an app called BLE FTMS on android through google play. I did. And the app just crashes. But this may help others. Cheers

benji0574
Posts: 2
Joined: Sun Dec 18, 2022 12:33 am

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby benji0574 » Sun Dec 18, 2022 12:33 am

sebhausseguy wrote:Bonsoir,
même problème si ça continue on va tous aller chez TACX!!! :?

1) J'ai mis en service le direto XR au mois de novembre en faisant l'update via "upgrado" = firmware 073 / hardware revision 001
Puis j'ai testé un entraînement en libre sur my e-training; je n'ai pas fait de calibration = Ok pas de problème

3) Je me suis mis sur ROUVY = aucun problème de point dur sur la résistance; je précise pas de mode ERG utilisé

4) J'ai testé BKool = aucun problème de point dur sur la résistance; je précise pas de mode ERG utilisé

5) Ensuite j'ai testé ZWIFT en mode parcours = aucun point dur sur la résistance; pas de mode ERG utilisé
Puis j'ai testé sur ZWIFT en mode ERG un entraînement = pas de souci
Puis j'ai refait un entraînement sur ZWIFT en mode ERG et là patatra = résistance énorme ;
J'ai supprimé le mode ERG = rien n'a changé
Je suis passé en parcours et là toutes les valeurs de puissance étaient "flottantes" et erronées
J'ai voulu effectuer un calibrage avec ZWIFT = impossible = le calibrage ne se faisait pas

6) Je suis passé sur my e-training et là aussi = impossible = refaire le calibrage données impossible à déterminer
J'ai découplé/éteint puis redétecté le direto et toujours pareil

7) Enfin, ce soir je suis passé à The Suffer Fest en mode ERg = point dur résistance énorme
Donc je me suis mis sans mode ERG = Ok mais il me semble que les valeurs de puissance soient encore déréglées....

Donc honnêtement au prix du HT et vu le temps d'utilisation je ne suis pas satisfait de votre produit car je peux comprendre les soucis de compatibilité avec les autres simulateurs blablabla mais sur my e-training impossible de calibrer!!!

Merci de donner une réponse sous 2 semaines sinon un courrier recommandé va vous parvenir avec en copie "60 millions de consommateurs" pour officialiser le préjudice.

Restant à votre disposition pour être constructif sur la problématique et trouver une issue favorable.

benji0574
Posts: 2
Joined: Sun Dec 18, 2022 12:33 am

Re: Direto XR always showing "Calibration Failed" after firmware update to v.73

Postby benji0574 » Sun Dec 18, 2022 12:36 am

Bonjour
Je viens d acquérir une élite zumo et je rencontre les mêmes problèmes que vous
Impossibilité de calibrer le home-trainer sur l appli élite ni même sur swift
J ai de grandes variations aussi de puissance sur Zwift
C est quand même malheureux de payer aussi cher un produit e5 de ne pas pouvoir s en servir pleinement pour probleme d étalonnage
Merci de m aider


Return to “Direto, Direto X, Direto XR”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests